Ar žinote, kad...

Beveik 70% Lietuvos įstaigų naudoja informacines technologijas, kas antra įstaiga teikia konsultacijas internetu. Jums suteiktos puikios galimybės B2B prekybai.

Šaltinis: Lietuvos statistikos departamentas
GRĮŽTI Į NAUJAUSIUS
Sukurta: 2010 m. vasario 16 d., 14:40

Norint pasiekti savo tikslus (skatinti vartotojų lankomumą, didinti firminio ženklo žinomumą ir parduoti prekes) būtina atlikti marketingo veiksmus ir nuolatos pastoviai investuoti į reklamą, viešųjų ryšių palaikymą. Vienas iš geriausių ir efektyviausių reklamos būdų internete yra Google Adwords reklamos tinklas.

Kaip veikia Google Adwords?

Google savo paieškos sistemoje ir kitose nemokamose paslaugose rodo įmonių ar kitų interneto projektų reklamą (angl. PPC - Pay Per Click), kurios priskirtos atitinkamiems raktiniams žodžiams ar frazėms. Taip kiekvienas žmogus gali save reprezentuoti Google paieškos sistemoje ir susilaukti papildomų suinteresuotų lankytojų, kurie vėliau gali virsti Jūsų klientais.

Jei reklama rodoma išoriniuose tinklalapiuose (tie tinklalapiai, kurie talpina Google reklamas siekdami gauti komisinį mokestį už reklamos paspaudimą) Google visų pirma patikrina koks yra to tinklalapio tekstas (t.y. apie ką rašoma specifiniame tinklalapio puslapyje), tuo būdu tinklalapio lankytojui tos reklamos, kurios yra susijusios su puslapio, kuriame rodoma reklama, tematika.

Kaip pradėti reklaminę kampaniją?

Google Adwords veikia tokiu principu: Jūs užsiregistruojate Google Adwords tinkle ir pervedate pageidaujamą sumą į Google sąskaitą Visa Virtuon kortele. Šie pinigai tampa Jūsų "kreditais" Google tinkle. Tuomet belieka susikurti reklaminę kampaniją, susikurti vieną ar daugiau skirtingų reklaminių antraščių ir sukurtai reklaminei kampanijai suvedate tuos raktinius žodžius, kuriuos įvedęs lankytojas Google paieškos laukelyje matys ne tik standartinius rezultatus (tinklalapius atitinkančius tą raktinį žodį ar frazę), bet ir Jūsų reklamą virš visų rezultatų arba dažniausiu atveju dešinėje paieškos rezultatų pusėje.

Protingas kainų už paspaudimą nustatymas raktiniams žodžiams

Reklamuodamiesi Google tinkle mokate tik už paspaudimus (ne už parodymus) kiekvienam raktiniam žodžiui ar frazei Google Adwords administravimo pulte nurodote tą kainą, kurią sutinkate mokėti už kito žmogaus paspaudimą ant Jūsų tinklalapio reklamos. Tam, kad išnaudotumėte esamus pinigus reklamai maksimaliai efektyviai reikia parinkti protingą kainą už paspaudimą. Jei ir nebūsite pirmoje reklamos pozicijoje tikrai susilauksite lankytojų, o mokėsite už reklamą mažiau.

Naudokite tikslesnes raktines frazes ar žodžius, kuo tikslesnė frazė (pvz.: "žaislai" yra labai netikslus raktinis žodis ir į nieką neorientuotas, "žaislai vaikams" pasako daugiau, tačiau "kokybiški žaislai kūdikiams" yra tikslesnė frazė ir labiau orientuotaį tam tikrą vartotoją nei pirmieji du raktažodžiai), tuo didesnė galimybė, kad pas Jus ateis tas žmogus, kuriam reikia Jūsų paslaugų ar produktų, bet ne šiaip besidomintis ta sritimi žmogus.

Reklamuojantis Google tinkle pravartu naudoti ne tik tekstinę reklamą, bet ir grafinę (t.y. paveikslėliai - "baneriai"). Jų pranašumas tas, kad žmogus dažniausiai nespaus ant Jūsų tokios reklamos, tačiau ją matys, o Google Adwords rodydama šią Jūsų reklamą tik garsins Jūsų firminį ženklą nemokamai!

Reklamos kiekybė prieš efektyvumą

Kiekviena įmonė stengiasi būti kuo labiau matoma, tokios įmonės reklamos tikslas - kuo daugiau paspaudimų ant reklamos ir kuo didesnis lankytojų srautas. Tačiau lankytojų kiekis toli gražu nėra tas rodiklis, kuris nusako Jūsų reklamos atsipirkimą, efektyvumą. Jūsų el. parduotuvėje gali lankytis šimtai ir net tūkstančiai lankytojų, tačiau tik labai maža jų dalis taps klientais.

Ši situacija gali būti dėl dviejų dalykų:

  1. Pirmą kartą atėję lankytojai į Jūsų el. parduotuvę tikriausiai nepirks - jie apsišniukštinės, apžiūrės Jūsų prekių asortimentą ir turės Jus omenyje kaip potencialius pardavėjus. Pasitarę su šeima ar draugais ateis vėliau dar kartą ir apsipirks, tačiau tas lankytojas klientu gali tapti per mėnesį laiko. Taip kaip Jūs ateinate į buitinių prekių parduotuvę norėdami nusipirkti televizorių. Jūs apžiūrite visus ten esančius, grįžtate namo, daugiau pasidomite sau patikusiu televizoriumi ir grįžtate į tą ar kitą parduotuvę jo galų gale nusipirkti;
  2. Antras variantas blogesnis Jums - reklaminės kampanijos, kurią paleidote Google Adwords sistema, raktiniai žodžiai labai abstraktūs ir nenutaikyti į galutinį potencialų Jūsų prekių pirkėją, tuo būdu reklamines kampanijas skaidykite pagal savo prekių kategorijas, reklaminė "žinutė" turi būti tiksli ir aiški, o raktiniai žodžiai orientuoti į tą žmogų, kuris ruošiasi pirkti Jūsų srities prekę. Šis darbelis užims nemaža laiko, tačiau rezultatais džiaugsitės patys - lankytojų srautas kris, tačiau pardavimų santykis ryškiai išaugs. Tuo būdu ne tik padidinsite savo pardavimus, bet ir sumažinsite reklamos išlaidas!

Saldainiukas pabaigai

Daug reklamos kompanijų (ne kampanijų :)) primygtinai siūlo "Jūsų Google Adwords reklama turi būti pirmame puslapyje". Bet ar tai visiška tiesa? Pasiskaityti šia intriguojančia tema anglų kalba galite technology-toolkit.com tinklaraštyje. Tikimės pasisėmėte naujų minčių šiai dienai.

Sėkmės internetiniame versle. Būkite pirmi!

GRĮŽTI Į NAUJAUSIUS

© 2007-2013 Sigitas Povilaitis veikiantis pagal individualios veiklos vykdymo pažymą,
išduotą 2011-09-12, nr. (322)-G18-2148

Kontaktai:

Dirbame: I - IV nuo 8.00 iki 17.00, V nuo 8.00 iki 16.00

Pasiteiravimui: 8 608 86878