Ar žinote, kad...

Bendras interneto prieigos abonentų (t.y. internetą užsisakiusių žmonių) skaičius Lietuvoje 2011 metais buvo virš 2 milijonų.

Šaltinis: Lietuvos statistikos departamentas
GRĮŽTI Į NAUJAUSIUS
Sukurta: 2010 m. vasario 17 d., 10:07

Prieš kuriant ar tobulinant elektroninę parduotuvę kiekvienam projekto vadovui svarbus klausimas "Kokie geriausi atsiskaitymo būdai klientams ir mums?". Šiame straipsnyje paminėsime keletą populiariausių atsiskaitymo būdų tinkančių didžiajai daugumai šiandienos elektroninėms parduotuvėms.

Atsiskaitymų variantai yra tokie:

  1. Paprastas bankinis pavedimas;
  2. Apmokėjimas automatinių bankinių sistemų pagalba - "Banklink";
  3. Apmokėjimas per trečias šalis kaip "mokejimai.lt", PayPal ir kita;
  4. Atsiskaitymas už prekes ofise.

Paprastas bankinis pavedimas

Paprastas bankinis pavedimas - klientas į prekių krepšelį įsideda norimas nusipirkti prekes, atlieka visus užsakymo žingsnius ir paskutiniame žingsnyje gauna Jūsų įmonės sąskaitų sąrašą, į kurias prisijungęs prie savo elektroninės bankininkystės sistemos ar tiesiog nuėjęs į banką Jums atlieka pavedimą iš savo sąskaitos pavedimo paskirtyje nurodęs savo užsakymo numerį.

Privalumai:

  • klientas gali atlikti pavedimą iš bet kokio banko ir sąskaitos;
  • Jūsų įmonė nemoka jokių komisinių bankui už atliktą pavedimą.

Trūkumai:

  • kiekvieną dieną turite tikrintis visas nurodytas sąskaitas (-ą) savo e-bankininkystės sistemose (-oje) ir pažymėti apmokėtais visus reikalingus užsakymus el. parduotuvės sistemoje.

Apmokėjimas automatinių bankinių sistemų pagalba - "Banklink"

Šis atsiskaitymo už prekes būdas mėgiamiausias tiek klientų, tiek el. parduotuvių savininkų. Klientas pilnai įvykdęs užsakymą yra nukreipiamas į jo pasirinktą el. bankininkystės sistemą, kurioje jam belieka prisijungti ir sutikti atlikti pavedimą, kuris pilnai suformuotas ir jam atlikti nereikia jokių papildomų duomenų. Atlikus pavedimą bankinė sistema praneša Jūsų el. parduotuvei apie sėkmingai atliktą pavedimą, o el. parduotuvės sistema tuo pačiu momentu užregistruoja nurodytą užsakymą kaip apmokėtą. Tačiau tam, kad galėtumėte apjungti kiekvieno banko sistemą turite būti juridinis asmuo, sumokėti pajungimo mokestį bankui, arba mokėti periodinį mokėjimą už sistemos palaikymą ir įsigyti sertifikuotą SSL sertifikatą savo serveriui. Be to kiekvienas bankas už atliktą pavedimą per jų automatinę bankininkystės sistemą pasiima vidutiniškai 3% komisinį mokestį nuo pervedamos sumos į Jūsų sąskaitą. Šiuo metu nemokamai integruojame Swedbank ir SEB bankų automatines bankų sistemas.

Privalumai:

  • Klientui itin patogu ir lengva atsiskaityti už prekes;
  • Jums nebereikia kasdien tikrinti banko išklotinių, kadangi sistemos "susibendrauja" pačios ir užregistruoja užsakymą kaip apmokėtą automatiškai;
  • Nelieka jokių potencialių nesklandumų dėl nenurodyto užsakymo numerio pavedimo paskirtyje;
  • Pavedimas užregistruojamas maksimaliai kelių minučių bėgyje.

Trūkumai:

  • Tinka tik juridiniams asmenims, nes bankai sudaro sutartis tik su pastaraisiais;
  • Kiekvienas bankas turi savo atskirą automatinės el. bankininkystės sistemą, todėl su kiekvienu banko pajungimu Jums išauga fiksuotos išlaidos - pajungimo mokestis ar fiksuotas palaikymo periodinis mokestis;
  • Nuo kiekvieno pavedimo bankai sau pasilieka savo nustatytą komisinį mokestį nuo pavedimo sumos sau;
  • Kiekvienos automatinės bankininkystės sistemos pajungimas trunka ilgiau ir yra gana sudėtingas, padidėja e-parduotuvės programavimo darbų kaina;
  • Turite įsigyti SSL sertifikatą.

Apmokėjimas per trečias šalis kaip "mokejimai.lt", PayPal ir kita

Siekiant sutaupyti laiko ir piniginių resursų derinant kiekvieną automatinės bankininkystės sistemą atskirai elektroninių parduotuvių savininkai gali pasirinkti bankinių atsiskaitymų teikėjus-tarpininkus. Šie pasiima didesnį komisinį mokestį nei bankai, tačiau patys rūpinasi visų bankų suderinamumu, jų aptarnavimu, Jums nebūtina turėti juridinio asmens statuso. Daugiau apie mokejimai.lt galite pasiskaityti čia, o apie PayPal - čia.

Privalumai:

  • Nereikalingas juridinio asmens statusas;
  • Palaikomas itin didelis skirtingų mokėjimo būdų spektras;
  • Greita ir patogu (taip pat kaip ir su "Banklink" sistemomis).

Trūkumai:
Didesnis komisinis mokestis nuo pavedimo sumos nei bankų;

Pinigai už pirkinius nepatenka tiesiogiai į Jūsų sąskaitą, bet turi būti pervedami periodiškai abiejų pusių susitarimu.

Apmokėjimas už prekes ofise

Klientui pasirinkus šį atsiskaitymo būdą, natūralu, kad ir pristatymo būdas bus prekės atsiėmimas ofise :). Klientui, atėjusiam atsiimti prekės Jūs išrašote kasos pajamų orderio kvitą. Reikalingas papildomas užsakymo pažymėjimas ranka, jog užsakymas apmokėtas ir įvykdytas.

Privalumai:

  • Paprasta, lengva ir patogu;
  • Jokių bankų mokesčių nei klientui nei Jums;
  • Klientas pats atsiima prekę (-es).

Trūkumai:

  • Reikalingas tiesioginis bendravimas su klientu;
  • Kasos pajamų orderio kvito išrašymas.

 

Tikimės, jog ši informacija Jums leido susidaryti aiškesnį ir platesnį suvokimą kokie yra galimi atsiskaitymo būdai el. parduotuvėse ir patys galėsite lengviau apsispręsti kokius atsiskaitymo būdus taikyti savo el. parduotuvėje. Sėkmės!

GRĮŽTI Į NAUJAUSIUS

© 2007-2013 Sigitas Povilaitis veikiantis pagal individualios veiklos vykdymo pažymą,
išduotą 2011-09-12, nr. (322)-G18-2148

Kontaktai:

Dirbame: I - IV nuo 8.00 iki 17.00, V nuo 8.00 iki 16.00

Pasiteiravimui: 8 608 86878